Warsztaty z Sonią Bohosiewicz

Niedawno nasze przedszkole odwiedziła Sonia Bohosiewicz, która prowadziła z dziećmi zajęcia mające na celu przybliżenie rozumienie mowy ciała.
Pani Sonia za pomocą ćwiczeń teatralnych, gestów, mimiki pokazywała w jaki sposób można wyrażać uczucia i emocje.
Jak widać dzieciaki, i nie tylko one, bardzo chętnie wykonywały wszystkie zadania aktorskie proponowane, a przede wszystkim pokazywane przez aktorkę.
Nauczyliśmy się np. jak interpretować muzykę za pomocą ruchu, bawiliśmy się dźwiękami i gestami.
Nie możemy już doczekać się kolejnych tak fascynujących warsztatów!

Czym skorupka za młodu nasiąknie...- artykuł w portalu Dobra Mama

Piszą o nas! :) 
W portalu dobra-mama.pl pojawił się artykuł poruszający temat nowoczesnych metod edukacyjnych wdrażanych w przedszkolach.
Mowa w nim będzie o teoriach edukacyjnych stosowanych w ramach programu MyVinci oraz o tym, jak doskonale sprawdzają się one w praktyce. Dzieci bawią się w naszym przedszkolu, przyswajając jednocześnie w naturalny sposób wiedzę.
Zachęcamy gorąco do przeczytania artykułu!

Pomysły na karnawałowe przebrania

Karnawał trwa w najlepsze, więc też i u nas rozpoczęły się gorączkowe przygotowania do balu karnawałowego, a wraz z nim rozmowy w kuluarach, kto jak się przebiera.
Stworzyły się frakcje księżniczek i rycerzy, ale też naukowców i lekarzy.

Trzeba pamiętać, że granicą kreatywności w aspekcie kostiumów jest wyobraźnia Waszych dzieci i warto czerpać z jej bogactwa, nie ograniczając się tylko do gotowych kostiumów. :)

Jeśli szukacie sposobu na przełożenie entuzjazmu dziecka na fantastyczny efekt końcowy, proponujemy spróbować wspólnie z maluchem przygotować mu część lub całość przebrania w domu.

Poniżej wybraliśmy kilka prostych sposobów (niektóre nawet bez konieczności szycia!) na to, jak przygotować niektóre elementy popularnych strojów karnawałowych.

Spódniczka baletnicy, czyli jak spełnić marzenie małej tancerki.
Potrzebne będą sztywny tiul, gumka i troszkę cierpliwości - w linku znajduje się dokładny instruktaż, jak przeplatać przez gumkę paseczki tiulu, aby osiągnąć zniewalający efekt końcowy!
Pamiętajcie, że im więcej tiulu użyjecie, tym bardziej "puchata" wyjdzie spódniczka.

Sówka
Tu oprócz skrawków różnych materiałów potrzebna będzie również maszyna do szycia lub dla opornych - duża ilość kleju do tekstyliów. W linku znajduje się instrukcja krok po kroku jak przygotować takie przebranie.

A teraz coś dla chłopców, czyli rycerz, Robin Hood albo batman.
Łatwe do wyczarowania tuniki z filcu. Wystarczy wyciąć, ozdobić i zawiązać w strategicznych miejscach, żeby mały bohater dobrze się bawił przez resztę dnia.

Jeśli natomiast wasze maluchy lubują się w wąsatych postaciach, to na tym blogu znajdziecie gotowe szablony z różnymi zabawnymi wąsami.
Co z nimi zrobić? Wydrukować w odpowiednim rozmiarze, wyciąć i nakleić na kawałek sztywnej tektury (wersja bezpieczniejsza) lub na patyk.

Jaki najbardziej nietypowy pomysł na przebranie miały Wasze maluchy? My widzieliśmy już małego Einsteina, małą Fridę i ... dziewczynkę przebraną za stół ogrodowy. Czym nas zaskoczycie? :) Zapraszamy do komentowania na naszym Facebook'u!

Robimy własnoręcznie mydło!

Czy wiecie, że mydło znane jest już od starożytności i zostało wynalezione przez Fenicjan? Służy nie tylko do mycia czy prania, ale moze mieć również zastosowanie w lecznictwie przy dezynfekcji czy odkażaniu skóry.

Nieocenione są właściwości tych mydeł, które w swoim składzie mają tylko naturalne składniki. Te, które znajdziemy na półkach sklepowych często zawierają tłuszcze zwierzęce, są utwardzane i wybielane - co często powoduje podrażnienia skóry maluchów i alergie.

Jednym z rozwiązań jest znalezienie sprawdzonych sklepów, które sprzedają w 100% naturalne mydła ręcznie robione albo...zamianę kuchni w laboratorium chemiczne i wyprodukowanie własnego mydła!

W internecie jest dostępnych wiele poradników i filmów, które pokazują krok po kroku jak wykonać takie domowe cudo.
My wybraliśmy dla Was te, które dokładnie opisują, jak zrobić naturalne mydło oliwkowe oraz mydło glicerynowe. To drugie jest szczególnie atrakcyjne nie tylko z uwagi na jego właściwości nawilżające, ale wygląd – przezroczyste, kolorowe małe cudeńka stworzone w domowym zaciszu.

Dla początkujących:

  • Możesz skorzystać z gotowych baz mydlarskich do pierwszych prób z tworzeniem własnego mydła – takie mydło można używać krótko po zastygnięciu.
  • Dokładnie trzymaj się przepisu i starannie odmierzaj ilość niezbędnych składników.
  • Przygotuj miejsce poza dostępem dzieci, gdzie mydło będzie mogło bezpiecznie „przeleżakować” 4-6 tygodni, zanim osiągnie odpowiednie pH.

Dla doświadczonych mydlarzy:

  • Tworzenie własnych mydeł na bazie różnych olejów, np.:
    • Olej rycynowy
    • Oliwa z oliwek - pomice
    • Olej ze słodkich migdałów
    • Olej z pestek moreli
    • Olej awokado
    • Olej rzepakowy
    • Olej kokosowy
    • Olej palmowy z miąższu
    • Olej palmowy z nasion
  • Dodanie pigmentów lub naturalnych wywarów, aby uzyskać różne kolory mydła
  • Dodanie aromatów w odpowiednim stężeniu, aby uzyskać pożądany zapach
  • Tworzenie mydeł o różnym przeznaczeniu: np. delikatne dla dzieci, peelingujące, anty-cellulitowe i inne :)
  • Dodawanie suszonych kwiatów i ziół
Mamy nadzieję, że odważycie się spróbować swoich sił w produkcji mydełek, które będą służyć domownikom, stanowić piękny dodatek w domu, a ładnie zapakowane mogą okazać się też świetnym nietuzinkowym prezentem na wiele okazji!

Instrukcje i poradniki:

Poradnik wykonania mydła oliwkowego na blogu Dzieci są waże, autorstwa Ani Bielun
Poradnik o wykonaniu mydeł na stronie Beautiful&healthy autorstwa Magdy Marii Rudak
Poradnik wykonania mydła glicerynowego, autorstwa Pauliny z domowa.tv

Poniżej przedstawiamy Wam kilka zdjęć z załączonymi linkami do wykonania (również angielskojęzyczne), które mamy nadzieję zainspirują Was do podjęcia tego wyzwania! :)

Zabawki z tektury lepsze niż zwykłe zabawki?

Polskie marki stawiają na rozwojowe zabawki dla najmłodszych - z tektury! Klocki, domki, rakiety, czy miniaturowe miasta - wszystko zaprojektowane z myślą o samodzielnym (z niewielką pomocą rodziców) złożeniu i ozdobieniu przez dzieci.

Projektanci (często w oparciu o doświadczenia z własnymi dziećmi) oferują sprawdzone i bezpieczne wzory, które przy odrobinie pogłówkowania dzieci są w stanie same złożyć, ozdobić i następnie czerpać radość z zabawy!

Zabawki z tektury posiadają wszystkie cechy zabawki edukacyjnej, dzięki czemu rodzic ma pewność, że dziecko rozwija się, a przy tym czerpie z tego ogromną radość!

Ale jak wiemy, zainteresowanie zabawkami nie trwa wiecznie...kiedy zabawka zostanie rzucona w kąt, można ją łatwo rozłożyć i przechować lub oddać do recyklingu – co trudno byłoby zrobić z większością plastikowych zabawek.

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem oraz slajdami przedstawiającymi przykładowe zabawki polskich projektantów oraz opisem każdej z nich na portalu domimag.pl

Kto stworzy nowego Leonarda da Vinci?

Od lat nauczanie przedmiotów ścisłych nie szło w parze z artystycznym myśleniem. Tajemnicą sukcesu w XXI wieku wydaje się być innowacyjne nauczanie, które pozwoli zintegrować te dwie, w tej chwili dość odległe od siebie dziedziny.
W dobie błyskawicznego rozwoju technologii to artyści nadają wytworzonej przez naukowców treści formę, dzięki której dociera ona do użytkowników. To forma nadaje nowym technologiom cel i definiuje sposób, w jaki jej używamy. 

Równoczesny rozwój zarówno kompetencji naukowych, jak i artystycznych, pozwoli wykreować nie naukowców ani artystów, ale twórców. To oni będą mogli definiować dziedziny nauki i być niczym Leonardo da Vinci XXI wieku!

W naszym przedszkolu dzieci uczą się przez zabawę, rozwijając zarówno kompetencje naukowe, jak i artystyczne. Może któreś albo wszystkie z nich to mali geniusze na miarę da Vinci'ego? :)

Zapraszamy do zapoznania się z filmem przygotowanym przez BBC o nowatorskim podejściu do nauczania tutaj.

Źródło zdjęcia: bbc.co.uk

Ciekawość poznawcza a szkoła?

Ciekawość poznawcza i jej rola w procesie uczenia się od lat jest tematem dyskusji wśród dydaktyków. Czy każde dziecko ma ją w sobie? Czy jest ważna? Czy obecny system edukacyjny stymuluje ciekawość wśród uczniów? Jak motywować dzieci do nauki? Są to bardzo ważne pytania, które zadają sobie zarówno nauczyciele, jak i rodzice.
Jak się okazuje, nie są to pytania stawiane jedynie współcześnie! Zachęcamy do lektury artykułu, który można znaleźć tutaj, a także do śledzenia niezwykle ciekawej dyskusji!

Ucz się języków, będziesz zdrowszy!

Jak można przeczytać w wielu naukowych publikacjach, wczesna nauka języków obcych ma same zalety! Badania wykazują, że mózgi dzieci od wczesnego dzieciństwa nauczane języków obcych mają znacznie większe zagęszczenie neuronów w obszarach mózgu odpowiedzialnych za wyobraźnię i kojarzenie, a także za szybkie reagowanie z sytuacjach, gdy konieczny jest wybór pomiędzy sprzecznymi informacjami. Nie ulega też wątpliwości, że osobom, które znają już jeden język obcy znacznie łatwiej jest przyswoić kolejny.

Ponadto dzieci w wieku przedszkolnym znacznie lepiej przyswajają sobie brzmienie obcego akcentu, przez co ich późniejsza wymowa podczas używania języka obcego jest znacznie lepsza niż w przypadku dzieci, które zaczęły się uczyć dopiero w wieku szkolnym. Co ciekawe, podważone zostało również powszechne przekonanie, że dzieci z rodzin dwujęzycznych zaczynają mówić później, niż ich jednojęzyczni rówieśnicy...

Ale najciekawszą informacją jest fakt, że nauka języków obcych jest inwestycją w... nasze zdrowie! Osoby wielojęzyczne znacznie później i rzadziej zapadają na choroby związane z utratą pamięci, takie jak demencja czy choroba Alzheimera.

Proszę Państwa, uczmy się!

Zachęcamy do lektury całego artykułu tutaj.

Umysł nie jest tam, gdzie myśleliśmy, że jest...

Gdzie znajduje się umysł?

To pytanie męczyło najtęższe mózgi przez tysiące lat. Badania wskazały trzy regiony jako kluczowe dla ludzkiej świadomości: wyspa, przedni zakręt obręczy i przyśrodkowa kora przedczołowa. Jednak ostatnie postępy w technice neuroobrazowania pozwoliły na dokładniejsze zbadanie tego problemu. Okazało się, że świadomość i inne funkcje na wysokim poziomie poznawczym prawdopodobnie nie łączą się w prosty sposób z mózgiem. "One zawierają wiele warstw abstrakcji i te mechanizmy nie mogą być wytłumaczone przez standardową, funkcjonalną neuroanatomię", mówi David Rudrauf z Uniwersytetu Iowa. Jednak Bud Craig wciąż popiera teorię, że właśnie te trzy regiony odgrywają najważniejszą rolę w tworzeniu naszej świadomości.

Jakie korzyści wynikają z nauczania małych dzieci języków obcych?

Jak pokazują wyniki badań amerykańskich naukowców, korzyści jest bardzo wiele. Umysły wielojęzycznych dzieci są bardziej kreatywne, giętkie, szybciej przyswajają informacje... Mało tego, rosną także możliwości wykorzystywania posiadanych zasobów informacyjnych, a co za tym idzie szybsze poznawanie świata i odnajdywanie analogii między zjawiskami. Czy zatem warto uczyć języków obcych już niemowlęta? Warto!

Oprócz zapewnienia dziecku zajęć z języka obcego warto kontynuować taką naukę w domu. Jak? Jest wiele metod, które można stosować zależnie od wieku dziecka. Nawet rodzice, którzy nie znają języków obcych mogą pomagać swoim pociechom w nauce.

Wiele z nich opisanych jest w tym artykule. Gorąco zachęcamy do lektury i do wspólnej nauki!

Dwujęzyczność

Dwujęzyczność to nie tylko możliwość komunikowania się w dwóch językach, to również sposób na rozwijanie zdolności zapamiętywania, percepcji i kreatywności. O tym, że dwujęzyczność wspomaga rozwój mózgu, przekonuje Catherine de Lange, autorka artykułu "My two minds", która sama wychowała się w dwujęzycznej angielsko-francuskiej rodzinie.

Autorka przytacza liczne przykłady w jaki sposób dwujęzyczności wpływa na człowieka. Wychowanie w dwujęzycznej rodzinie wspomaga późniejsze kształcenie w szkole – uczniowie popełniają mniej błędów gramatycznych łatwiej się koncentrują i szybciej opanowują nowe języki. Dwujęzyczność również ma wpływ na zdrowie - u osób wychowanych w bilingwistycznych rodzinach a mających skłonności do zachorowania na Alzheimera, choroba ta zaczyna postępować o 5 lat później, niż u osób wychowanych w monolingwistycznych rodzinach. Oprócz zdrowotnych i ogólnorozwojowych korzyści dwujęzyczność również wpływa na zachowanie człowieka – osoby "dwujęzyczne" są bardziej otwarte na świat, postępują altruistycznie i myślą o sobie przede wszystkim przez pryzmat współpracy z otoczeniem.

Przytaczając liczne przykłady poparte badaniami Catherine de Lange udowadnia, że już od wczesnego dzieciństwa warto uczyć dzieci języków aby wspomóc ich rozwój i zapewnić lepszą przyszłość.

Inteligencja a budowa mózgu

Według najnowszych wyników badań prowadzonych przez Washington University w St. Louis pewien wpływ na inteligencję człowieka ma rozmiar i budowa jego mózgu! Wpływ ten może sięgać nawet kilkunastu procent.

Badania wykazały, że osoby, których mózg jest większy i zawiera więcej połączeń pomiędzy korą przedczołową a resztą mózgu wykazują wyższe zdolności poznawcze i kojarzenia. Wiedza ta pomoże nie tylko w lepszym zrozumieniu funkcjonowania takich pojęć jak inteligencja czy kojarzenie, ale także w leczeniu wielu schorzeń, jak np. schizofrenia.


Zachęcamy do lektury artykułu: http://www.rp.pl/artykul/921556.html

MyVinci Preschool Biały Kamień:

Osiedle Eko Park, ul. Biały Kamień 7, 02 - 593 Warszawa, Polska
j.dycha@myvinci.edu.pl
(+48) 786-890-047

MyVinci School & Preschool Czerska:

ul. Czerska 14, 00 - 732 Warszawa
sekretariat@myvinci.edu.pl
(+48) 533-334-541

Jesteśmy niepubliczną placówką wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Biura Edukacji m.st. Warszawy pod numerem 117/PPN oraz 177/PPN.