Opłaty 2011/2012

Od 1. lipca 2011 dostępna jest nowa tabela opłat dla naszego przedszkola językowego w Warszawie. Dzięki znalezieniu odpowiedniego lokalu mogliśmy precyzyjnie skalkulować koszty działalności i zaoferować najkorzystniejsze warunki dla naszych podopiecznych.

Mając na uwadze liczne zapytania zainteresowanych rodziców od teraz oferujemy także program MyVINCI Basic, który zawierając elementy programu autorskiego opracowanego przez Global Advanced Research Centre oparty jest na polskiej podstawie programowej. Personel pracujący z dziećmi w ramach programu MyVINCI Basic jest przeszkolony przez GARC, jednak dzięki korzystaniu z programu polskiego nie powstaje po naszej stronie obowiązek wnoszenia opłat licencyjnych do Global Advanced Research Centre, a w związku z tym możliwe było ograniczenie wysokości czesnego.

Uczyć czy pozwolić badać? Jak dzieci poznają świat.

Uczyć czy pozwolić badać? Jak dzieci poznają świat.


Ta interesująca kwestia jest przedmiotem badań wielu naukowców. W opublikowanym niedawno artykule w magazynie "Cognition" zespół badaczy pod kierownictwem Elizabeth Bonawitz (University of California, Berkeley) oraz Patrick'a Shafto (University of Louisville, Louisville) wskazuje jak mocno sposób przekazywania wiedzy wpływa na jej przyswajanie oraz dalsze działania.


W ramach przeprowadzonych badań wykazano, że w grupie cztero- i pięciolatków prezentacja o charakterze szkolnym ogranicza chęć do samodzielnej eksploracji. Przygotowany eksperyment polegał na zaprezentowaniu dzieciom na 4 sposoby specjalnie przygotowanej zabawki, która posiadała różne, ukryte funkcje:
1. Prezentacja szczegółowa, o charakterze pedagogicznym. Dorosły zapowiedział, że zaprezentuje jak działa jego zabawka i pokazał jedną z jej funkcji.
2. Przerwana prezentacja. Po zaprezentowaniu jednej funkcji dorosły odchodził pod pretekstem konieczności zapisania czegoś, sugerując w ten sposób, że prezentacja nie została zakończona.
3. Prezentacja przypadkowa. Ta sama funkcja została uruchomiona rzekomo przez przypadek.
4. Prezentacja otwarta. Dzieciom pokazano zabawkę bez jakichkolwiek informacji o jej działaniu.

Po każdej z prezentacji dzieci zostały pozostawione przy zabawce z wyraźnym przyzwoleniem na zabawę. Miały poinformować eksperymentatora kiedy skończą się bawić.

Po rzetelnym przeanalizowaniu wszystkich nagrań okazało się, że dzieci z grupy pierwszej spędzały zdecydowanie mniej czasu na zabawie niż w każdej z pozostałych grup. Średnio zabawa trwała:
- grupa 1 - 119 sek.
- grupa 2 - 180 sek.
- grupa 3 - 133 sek.
- grupa 4 - 206 sek.


Co więcej dzieci, które otrzymały prezentację o charakterze szkolnym były mniej skłonne do eksploracji zabawki, ponieważ testowały mniej różnych działań zabawki i odkrywały mniej nowych funkcji:
- grupa 1 - 4 działania, 0.7 nowych funkcji,
- grupa 2 - 5.3 działania, 1.3 nowych funkcji,
- grupa 3 - 5.9 działania, 1.2 nowych funkcji,
- grupa 4 - 6.2 działania, 1.2 nowych funkcji.

Uzasadnia to twierdzenie, że szczegółowa, pedagogiczna prezentacja zabawki ogranicza chęć do eksploracji pośród dzieci w tej grupie wiekowej. Ponadto "jeśli nauczyciel nie przedstawi dowodu na istnienie dodatkowych funkcji, to dostarcza w ten sposób dowodu na ich brak". Oznacza to, że standardowe metody pedagogiczne ukierunkowują dzieci na istniejące rozwiązania, zmniejszając szanse odkrycie nowych.

Wynik tych badań zostały ostatnio zaprezentowane także w tygodniku The Economist (May 28th - June 3rd 2011, vol. 399, no 8735, s. 77)

Źródło:

Elizabeth Bonawitz, Patrick Shafto, Hyowon Gweon, Noah D. Goodman, Elizabeth Spelke, Laura Schulz, The double-edged sword of pedagogy: Instruction limits spontaneous exploration and discovery, Cognition, In Press, Corrected Proof, Available online 8 January 2011, ISSN 0010-0277


DOI: 10.1016/j.cognition.2010.10.001

Piknik Naukowy 2011

Piknik Naukowy 2011 w Warszawie

28 maja 2011 w Warszawie odbędzie się Piknik Naukowy organizowany przez Polskie Radio i Centrum Nauki Kopernik.

Serdecznie polecamy udział w tym interesującym przedsięwzięciu.

Jak zapowiadają organizatorzy "w Parku Marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego w Warszawie odbędzie się wielki naukowy happening, który po raz 15. poprzez zabawę i fascynujące doświadczenia będzie popularyzował naukę w Polsce." Zapowiadają także, że "wśród ponad tysiąca pokazów każdy będzie mógł znaleźć coś ciekawego dla siebie. Będzie można przekonać się, że nauka to nie tylko wzory, wykresy i suche fakty, ale przede wszystkim przygoda wyzwanie, umożliwiające lepsze rozumienie świata – również tego codziennego, pozornie zwykłego."

 

http://www.pikniknaukowy.pl/2011/

 

Zapraszamy!

Edukacja poprzez kulturę

Konferencja "Edukacja poprzez kulturę. Kreatywność i innowacyjność" organizowana przez Polaki Komitet ds. UNESCO oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego odbyła się 25.03.2011 r.
"Kultura i sztuka powinny być w centrum edukacji, a nie, jak to zwykle bywa, na jej marginesie" twierdzi prod. Sławomir Ratajski z Polskiego Komitetu ds UNESCO.
Bardzo nas cieszy, że inni także zauważają
rolę sztuki w edukacji.

Więcej na temat konferencji na stronie UNESCO

Dlaczego uważamy, że proponowany przez nas program jest dobrym wyborem?

Dlaczego uważamy, że proponowany przez nas program jest dobrym wyborem?

Mając na uwadze fakt, że program MyVinci jest całkowicie nowym rozwiązaniem wielu rodziców pyta o podstawy do twierdzenia, że jest to dobre rozwiązanie dla ich dzieci.
Przede wszystkim program MyVinci jest nowatorski, rewolucyjny i nie ma pierwowzoru, ale jego elementy składowe były od dawna używane i testowane przed rodziców i wychowawców szkolnych i przedszkolnych.
Prawie każdy z nas słyszał o rodzinach wielojęzycznych. W najprostszej wersji chodzi o małżeństwa osób z różnych krajów, w których tata mówi do dziecka zawsze w jednym języku, a mama zawsze w drugim. Bywa tez tak, że dziadkowie mówią w trzecim, a otoczenie w kolejnym. Od razu przypominamy sobie, że te dzieci od maleńkości potrafią rozróżnić języki i zwracać się do konkretnych osób w odpowiednich dla nich języku. Posiadają one zazwyczaj ogromną łatwość przechodzenia z języka na język. W tej sytuacji oferowanie przez nas zajęć dla dzieci w pięciu językach nie jest w zasadzie niczym nowym. Jest to wyłącznie sformalizowanie pewnych, przetestowanych już rozwiązań. Nadając im ramy instytucjonalne i działając na podstawie najnowszych odkryć naukowych jesteśmy w stanie zaproponować dzieciom coś czego nigdy później nie da się nadrobić - podstawy pod posługiwanie się pięcioma językami na poziomie języka ojczystego.

*

Dzieci uwielbiają eksperymentować. Chyba każdy rodzić pamięta jak jego dziecko z przejęciem zajmowało się przelewaniem wody, obserwowaniem po raz pierwszy rybek, słuchaniem instrumentów muzycznych, sprawdzaniem konsystencji kaszki mannej. To nic więcej jak naturalna ciekawość, która pobudza młode umysły do działania. To zazwyczaj rodzice nie wytrzymują takich zabaw i odwodzą od nich dzieci w obawie przed szkodami, które dziecko mogłoby wyrządzić. W ramach programu MyVinici ta naturalna ciekawość jest podtrzymywana i podsycana przez ciągłe stymulowanie dzieci do badania nowych zagadnień. W zasadzie nie robimy niczego nowego, ale w sposób uporządkowany i bezpieczny oferujemy dzieciom zaspokajanie ich ciekawości.
Nowatorskie podejście do nauczania dzieci sparafrazowane w haśle - Learninig-by-playing - to podparte badaniami naukowymi i latami doświadczeń z dziećmi, stwierdzenie faktu, że najlepszą nauką jest zabawa. W naszych przedszkolach zapewniamy, że realizowane zajęcia są odbierane przez dzieci jako zabawa. Dzięki temu prezentowane treści są przyswajane automatycznie i pozostają w pamięci na długo przyczyniając się wydatnie do rozwoju intelektualnego dzieci.

Po przeczytaniu powyższych słów można by w zasadzie dojść do wniosku, że każdy może przygotować program, który w sposób łatwy i przyjemny stworzy z małych ludzi geniuszy. Niestety nie jest to aż tak proste, ponieważ zebranie odpowiednich badań naukowych, zgromadzenie odpowiedniego doświadczenia życiowego oraz zawodowego w zakresie pedagogiki jest czymś unikalnym. Dopiero połączenie tych - niby oczywistych - elementów z bardzo szerokiego spektrum dziedzin może zaowocować stworzeniem naprawdę efektywnego rozwiązania.

Skuteczność przygotowanego przez nas programu jest gwarantowana z jednej strony przez wyniki badań prowadzonych na wiodących uczelniach na świecie, a z drugiej - przez lata doświadczeń osób tworzących nasz zespół w wychowaniu i kształceniu dzieci własnych i cudzych. Sukcesy życiowe i naukowe dzieci twórców naszej instytucji stanowią rękojmię powodzenia naszego przedsięwzięcia.

Nie powołujemy tutaj szczegółowych badań, które zostały użyte to stworzenia naszego programu, ponieważ stanowią one nasze know-how. Wspomnieć można jednak, że działamy głównie w oparciu o rezultaty pracy takich znanych badaczy jak Glenn Doman, Matoko Schichida, Paul Dennison, Allan Snyder, Geoffrey Underwood, Gary Marcus, Ian Robertson, Dan Ariely. Jednak program MyVinci został opracowany na podstawie osiągnięć jeszcze innych naukowców, a odnalezienie ich wymagało wielu miesięcy pracy.

Smykofonia w Warszawie


Serdecznie polecamy udział w wyjątkowo interesującej inicjatywie muzycznej uruchomionej niedawno w Warszawie. Smykofonia to seria koncertów adresowanych do najmłodszych. Dzieci w wieku 0 - 5 lat mają możliwość obcować z muzyką, zobaczyć z bliska instrumenty muzyczne.

To wspaniały projekt. Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia!

 

Festiwal - Smykofonia


Czy to nie jest zbyt ambitny program?

Ta wątpliwość powraca w zapytaniach wielu rodziców. Szczerze mówiąc część założycieli British International Academy także stawiała sobie to pytanie - do czasu.

Czy trzy- czteroletnie dziecko powinno być 'męczone' nauką języków, literatury, nauk ścisłych, matematyki czy muzyki? Może lepiej pozwolić mu się bawić i przeżywać swoje zwyczajne dzieciństwo.Taki wniosek jest słuszny, ale tylko na pierwszy rzut oka. Dlaczego?

Przekonanie, że nauka jest nudna to domena dorosłych, a w zasadzie tych osób, które zaczęły swoją 'przygodę' z systemem edukacyjnym. Dopiero wtedy dowiadujemy się, że uczenie się jest trudne, żmudne, ciężkie, nieprzyjemne i straszne. Dotąd byliśmy pewni, że zdobywanie nowych umiejętności i wiedzy, to przygoda i coś naprawdę ekscytującego. Dziecięca ciekawość to wspaniały czynnik sprawczy powodujący, że mały człowiek błyskawicznie zdobywa nowe umiejętności - szybko zaczyna siadać, raczkować, chodzić, mówić, jeść i robić wiele fascynujących rzeczy. Chyba każdy rodzic pamięta ten błysk w oku swojego dziecka, gdy widzi ono coś nowego i może razem z rodzicem dokonywać wspaniałych odkryć. To właśnie fascynacja z odkrywania świata, robienia czegoś nowego.
I właśnie tak mają wyglądać zajęcia dla przedszkolaków w British International Academy Kids. Wyniki badań wielu ekspertów i naukowców zajmujących się wczesną edukacją dowiodły, że dzieci naprawdę są w stanie posiąść ogromną ilość wiedzy, niewyobrażalną dla nas - rodziców. Warunkiem jest przekazanie jej w odpowiedni dla nich sposób. Nazwy pierwiastków, wzory matematyczne, łacińskie nazwy dinozaurów - nudne? Być może, ale tylko dla rodziców. Odpowiednio podana wiedza jest dla dzieci fascynująca. One CHCĄ i MOGĄ się tego wszystkie nauczyć, trzeba tylko dać im taką możliwość.

Zdaniem British International Academy pozbawienie maluchów możliwości takiego odkrywania świata jest zaprzepaszczeniem potencjału jaki każde dziecko nosi w sobie. Tak zwane zwykłe dzieciństwo w zasadzie nie daje odpowiedniej ilości bodźców dla małego człowieka i ogranicza jego potencjał. Wczesne rozpoczęcie nauki w ramach programu MyVinci gwarantuje odpowiednią stymulację układu nerwowego zapewniając sprawniejsze funkcjonowanie umysłu oraz rozwój intelektualny, a skutkiem tego większe szanse na szczęście i sukces w życiu dorosłym.

Co zatem lepiej - dać dziecku szansę na rozwój i wielką przygodę czy też otoczyć go ogłupiającymi pluszakami, lalkami, samochodzikami i posadzić przed telewizorem? Odpowiedź na to pytanie, które determinuje przyszłość ich dzieci, pozostawiamy rodzicom.

Otwarcie pierwszego przedszkola w Polsce

W 2011 r. British International Academy otwiera pierwsze przedszkole w Polsce, które działając w ramach British International Academy - Kids realizować będzie rewolucyjny program edukacyjny - MyVinci, który został opracowany przez londyński Global Advanced Research Centre.

Dzięki wdrożeniu najnowocześniejszego z dostępnych programu edukacyjnego, który stawia sobie za cel wychowanie dzieci na geniuszy, możliwe będzie zapewnienie naszym najmłodszym podopiecznym optymalnych warunków rozwoju.

Z czasem British International Academy gwarantuje otwarcie szkoły podstawowej, gimnazjum oraz liceum, w których program MyVinci będzie kontynuowany oferując bezkonkurencyjne możliwości zdobywania wiedzy dla młodych ludzi.

Akredytacja

Z wielką radością możemy potwierdzić, że British International Academy - Kids zakończyło pozytywnie proces certyfikacji prowadzony przez Global Advanced Research Centre.

Od teraz jesteśmy w pełni uprawnieni do posługiwania się logo GARC oraz informowania o działaniu zgodnie z programem MyVinci. Cały proces trwający kilka miesięcy obejmował szkolenia dla personelu w zakresie szczegółów programu MyVinci oraz wymaganych technik prowadzenia zajęć. Co więcej konieczne było przeprowadzenie audytu certyfikującego w siedzibie naszej instytucji.

Każda nowa placówka przed ostatecznym uruchomieniem w ramach programu edukacyjnego MyVinci będzie wymagała wizyty audytorów z GARC celem potwierdzenia spełniania założonych wysokich wymagań w zakresie standardów pomieszczeń oraz zatwierdzenia realizowanego w danym miejscu programu. Każdy nowy wychowawca zatrudniany przez British International Academy musi przejść szkolenie w londyńskim GARC zanim zacznie pracę z dziećmi.

MyVinci Preschool Biały Kamień:

Osiedle Eko Park, ul. Biały Kamień 7, 02 - 593 Warszawa, Polska
j.dycha@myvinci.edu.pl
(+48) 786-890-047

MyVinci School & Preschool Czerska:

ul. Czerska 14, 00 - 732 Warszawa
sekretariat@myvinci.edu.pl
(+48) 533-334-541

Jesteśmy niepubliczną placówką wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Biura Edukacji m.st. Warszawy pod numerem 117/PPN oraz 177/PPN.